ניחוח ההדס, טעם התאנה, הפריחה המרהיבה של הכליל , צמחי התבלין המוכרים והאהובים: האזוב, המרווה והמנטה. כל אלו יכולים להשתלב אצלכם בגינה. עדי שני - מתכננת נוף. מתמחה בתכנון גינה ים תיכונית וארץ ישראלית.


גלול מטה


שילובי צמחים

שילובי צמחים



פינות ישיבה

פינות ישיבה

שבילים ומדרגות

שבילים ומדרגות



מים בגינה

מים בגינה

ליצירת קשר



גינה ארץ ישראלית היא גינה המשלבת בתוכה את צמחיית ארץ ישראל ואלמנטים ארץ ישראלים נוספים. גינה ים תיכונית דומה מאוד באופיה לגינה ארץ ישראלית וניתן למצוא בה מלבד צמחי ארץ ישראל גם צמחייה ים תיכונית אופיינית המשתלבת היטב עם צמחיית הארץ המהווה חלק ממנה. כשבאים לתכננן גינה ים תיכונית או גינה ארץ ישראלית צריך לדעת לבחור את הצמחים המתאימים ביותר מתוך מגוון רחב של צמחים וזנים ולשלב אותם בצורה מושכלת בגן. למשל, חלק גדול מצמחי ארץ ישראל אינם נראים במיטבם בקייץ הישראל הארוך, היבש והחם. מובן שאיננו רוצים שגם הגינה שלנו תראה כך ובמשך תקופה כה ארוכה ולכן צריך לבחור בצמחים שיודעים לשרוד את הקייץ הקשה ועדיין להראות טוב. שיחים כמו: אלת המסטיק, מורן החורש, והדס הם שיחים ירוקי עד שנראים ירוקים ורעננים במשך כל השנה וניתן להתבסס עליהם ככתמים ירוקים בגינה גם בימות הקייץ.
לעומתם יש צמחים שנרצה להשתמש בהם בשל פריחתם היפה בעונה מסוימת, גם אם בעונות אחרות הם נראים פחות טב. לדוגמא: מרווה משולשת הפורחת בוורוד באביב, כליל החורש בעל הפריחה הסגולה המרהיבה, אחירותם החורש הפורח בצהוב עז וריחני בסוף האביב, הרותם הפורח בלבן ואף הוא ריחני ביותר, שיח אברהם ועוד. קבוצה גננית נוספת שכדאי מאוד להשתמש בה כשמתכננים גינה ארץ ישראלית היא קבוצת הגיאופיטים. אותם צמחי בצל ופקעת יפהיפיים בהם התברכה ארצנו כגון: רקפת, כלנית, נורית, חצב, בן חצב יקינטוני, סייפנים, אירוסים, נרקיסים ועוד. גיאופיטים אלו יש לשתול במקום שאינו מקבל השקיית קייץ והם ייצאו מחדש בכל חורף או אביב וישמחו אותנו בפריחתם החיננית. גם עצי הבוסתן היפים עם פרותיהם הטעימים ניתנים לשילוב בגינה הארץ ישראלית. הם מוסיפים יופי, טעם ותחושת שורשיות לגינה. עצים מומלצים: זית, תאנה, תות, רימון ותמר. כשמתכננים גינה ים תיכונית משתמשים בצמחים כגון בוגונווילאה, ורדים על שלל הריחות והצבעים שלהם, צמחי תבלין אופיניים, מטפסים ריחניים כגון יערה ויסמין ועוד


עדי שני אורון נייד: 052-3895935 adishanyoron@gmail.com